Škoda Kodiaq druge generacije
Škoda Kodiaq bio je prvi u seriji SUV-a koje je češka marka predstavila od 2016., pa je stoga logično i da bude prvi čija nova generacija dolazi na tržište. Novi Kodiaq i dalje koristi jednaku platformu kao i prethodnik, kao i osnovni koncept, ali puno se toga promijenilo.Za početak, nova je generacija Kodiaqa malo narasla. Novi model duži je za šest centimetara od starog i sada ima 4,76 metara. Istovremeno, visina je smanjena za dva cm na 1,66 metara, dok je međuosovinski razmak ostao jednakih 2,79 metara.
Naravno, dimenzije su veće i iznutra, a kao i dosad, Kodiaq će dolaziti s pet ili sedam sjedala. Unatoč manjoj visini više je prostora za glave, a centimetre “viška” u dužinu Česi su iskoristili za – da pogodili ste – povećanje prtljažnika. Tako sada verzija s pet sjedala raspolaže s enormnih 910 litara, za 75 litara više nego prije, a preklapanjem sjedala oslobađa se 2105 litara. Verzija s tri reda sjedala ima prtljažnik od 340 litara, što je punih 80 litara više nego prije.Promjene u izgledu su temeljite, ali Kodiaq je i dalje prepoznatljiv. Sprijeda je Škoda zadržala svjetla “na dva kata”, dok je središnji nabor na poklopcu motora sada uvučen, a ne izbočen kao prije. Bočne su linije nešto smirenije, a straga su posve novi svjetlosni sklopovi, značajno veći nego prije, a povezani su crvenom LED trakom.Unutrašnjost je potpuno nova, iako će pažljiviji pronaći neke veze s prethodnikom. Središnji ekran više nije integriran u armaturu, a sada će biti promjera 10 ili 12,9 inča, ovisno o opremi. Instrumenti su, naravno, digitalni, a novost je veliki 13-inčni head-up zaslon u bolje opremljenim modelima. Ručica mjenjača preselila je na stup volana, pa je oslobođen dodatni prostor za odlaganje. Škoda nastavlja sa svojim rješenjima Simply Clever, pa su tu strugalice za led, kišobran i slične stvari koje smo već upoznali, ali i jedna nova – sredstvo za čišćenje ekrana u unutrašnjosti.
Novi Kodiaq dolazi s dva dizelska i dva benzinska motora snage od 150 do 204 KS. Početni benzinac je 1,5-litreni motor potpomognut sustavom blagog hibrida, dok je snažniji benzinac dobro poznati 2,0 TSI. Dizelaši su Dizelsku ponudu čine dvije verzije 2,0 TDI motora sa 150 i 193 KS. Najsnažnije verzije dolaze isključivo s pogonom na sve kotače, a sve verzije imaju automatski mjenjač s dvije spojke. Novost u ponudi je plug-in hibridni pogonski sklop ukupne snage 204 KS koji omogućuje preko 100 kilometara vožnje samo na struju. U budućnosti očekujemo i Kodiaq RS kojeg će pokretati 2,0 TSI sa 265 KS.
Na većinu europskih tržišta nova Škoda Kodiaq stiže krajem proljeća ili početkom ljeta sljedeće godine, kada će biti poznate specifikacije i cijene.
AUTOITOČKA
19.10.2023.